Ozafajit

Soru

Hocam meraba yutlunma zorlugu oldugu icin doktora gittim ve endoskobi oldum doktor ozafajit tanisi koydu ve antepsin surup verdi ne kadar kullanacagimi solemedi ve ben kendisine ulasamadim4 kutu ictim yanliz simayetlerim gecmedi ve gogus kafesimde baski hissediyorum nefesim kesiliyor gibi oluyor asiri uyku ve yorgunluk var ne yapmam gerekiyor ilaci birakmalimiyim yoksa baska doktora mi görünmeliyim

in progress 0
Sevilay Kaya Yeltekin 2 hafta 1 Cevap 147 görüntüleme Seviye 1 0

Cevap ( 1 )

  1. Doktorunuz ilacı kullanacağınız dozu reçetesine girmiştir. Aksi halde eczaneden ilaç alamazsınız zaten. Doktorunuzun reçetesini teslim ettiğiniz eczacıya kullanacağınız dozu sorun.

    Özofajit, özofagus (yemek borusu) iltihabı demektir.

    Özofajit yemek borusunun mide asidi ile tahriş olmasıyla oluşabilir. Göğüste ağrı hissine neden olabilir.

    Mide asidini azaltmak özofajiti yani yemek borusundaki yanmayı rahatlatır.

    Acı tuzlu ekşi şeyleri yemeyi azaltın. Az az daha sık aralarla yeyin. Yemek yedikten sonra 90dk yatar pozisyona geçmeyin.

    Reflüden korunma önerileri, özofajit için de faydalı önerilerdir. Bakınız;
    https://hekimimyanimda.com/ic-hastaliklari/refluden-nasil-korunabiliriz/

Cevap bırak